Rate this post

כמעט כל אדם בארץ יודע מהי ההכשרה הנדרשת עבורו במידה והוא ירצה להוציא רישיון נהיגה לטובת נהיגה ברכב פרטי. אולם, מה בנוגע לאדם שרוצה להיות נהג במסגרת של חברת הסעות בירושלים? במצב כזה, על הנהג להיות כמובן עם רישיון הנהיגה המתאים. אין זה מספיק להיות עם רישיון נהיגה לרכב הפרטי שלכם, אלא יש צורך ברישיון מיוחד, בדירוג D. יש אגב לדעת ולזכור, שבכדי להוציא מלכתחילה את הרישיון לרכבי הסעות – על האדם להיות בן 21 לפחות ביום הוצאת הרישיון (ומגיל 20.5 אפשר להתחיל ללמוד), ובכל מקרה עליו להיות עם מינימום של רישיון נהיגה בדירוג נמוך יותר.

 

כל תנאי ההכשרה אשר חשוב להכיר

  • טפסים ובדיקות – בכדי להתחיל בתהליך של הוצאת הרישיון לנהג שיעבוד במסגרת של חברת הסעות בירושלים, צריך להתחיל בהוצאת הטפסים הרלוונטיים. על האדם להוציא אישורים רפואיים – ועליו להיבדק ע"י אופטומטריסט או רופא עיניים (כמו בבדיקה הרגילה כשמוציאים רישיון). עם זאת, בניגוד לרישיון לרכב פרטי, בבדיקה שלפנינו על האדם גם לפנות לרופא המשפחה, וזה צריך לציין כי הוא כשיר באופן כללי מבחינה בריאותית, להיות נהג של הסעות. מדוע זה חשוב? משום שהנהג כעת יהיה אחראי לא רק על עצמו – אלא על עוד עשרות אנשים שיסעו איתו ברכב. כמו כן, בשונה מרישיונות אחרים, נהג של רכב הסעות מחויב לגשת לתחנת המשטרה ולהוציא תעודת יושר.
  • להירשם לקורס המתאים – בשלב הבא, יש להירשם לקורס המתאים, אשר נועד להכשרת נהגים בעבודה בתוך חברת הסעות. הקורס עצמו הוא בפיקוח מלא של משרד התחבורה, ואורכו כ154 שעות. במהלך הקורס לומדים תכנים תיאורטיים ועיוניים גם יחד. התכנים כוללים בין השאר היכרות עם רכבי הסעות – בהתאם לאזור המיועד, דיני תעבורה רלוונטיים, הגשת עזרה ראשונה, ידיעת הארץ, לימודי עבודה, הכשרה באנגלית טכנית הנחוצה להכרת הרכב, וכן השתלמות מיוחדת הנוגעת להסעות ילדים. כמובן שהתכנים הללו נחוצים, משום שנהיגה ברכב הסעות שונה מאד מנהיגה ברכבים פרטיים.
  • איך מקבלים את הרישיון? – על מנת לקבל את הרישיון המיוחל, עליכם לעבור שתי בחינות עיוניות, ובחינה מעשית אחת. בחינה עיונית אחת נוגעת לדיני תעבורה והרכב עצמו, ואילו הבחינה השניה נוגעת לידיעת הארץ – כאמור, במקרה זה עם דגש על אזור ירושלים. הבחינה המעשית כמובן נעשית ע"י בוחן מוסמך של משרד התחבורה – והיא מזכירה את הטסט שעשיתם לרכב הפרטי, אלא שכעת כמובן – אתם נבחנים על התפעול והנהיגה ברכב ההסעות. אם תעברו בהצלחה את כל המבחנים הללו – תוכלו לקבל את הרישיון.

 

ואיך מתקבלים לעבודה?

כעת עליכם לפנות אל חברת הסעות ולציין כי עברתם את כל ההכשרה הנדרשת וכי אתם מצוידים כמובן ברישיון הרצוי – ותוכלו להתקבל לעבודה. קחו בחשבון שכנהגי הסעות, יש עליכם אחריות גם לעבור השתלמויות בתכיפות גבוהה יחסית, ולעבור ריענוני נהיגה – וזאת משום שמדובר על עבודה עם אחריות רבה.

עוד משהו שיעניין אותך:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים