Rate this post

הגעה לירושלים הינה חוויה ייחודית, גם אם מגיעים לעיר שלא למטרת בילוי או שלא במסגרת אירועים חשובים מבחינה לאומית או דתית. קשה עד בלתי אפשרי להסביר את העובדה שעם הכניסה לעיר עוטפת אווירה של קדושה את הכל. על התופעה הזאת מדווחים בני דתות שונות, כולל דתות שאינן קשורות במישרין בעיר ירושלים, כגון בודהיסטים. גם חילוניים גמורים ואתאיסטית רבים מדווחים דיווח דומה. האם המקום יוצר את הקדושה או שמא מצבור אדיר של מקומות קדושים, אתרי תיירות ואתרי צליינות והעובדה שבכל פינה בעיר ניתן לראות קבוצות תיירים רבות הם היוצרים את האווירה הכל כך ייחודית? התשובה, ככל הנראה, מורכבת מכל אלה גם יחד, כמו גם מהציפייה הקיימת בכל אחד לפני ההגעה לעיר לספוג מעט קדושה, ציפייה אשר מתגשמת במלואה.

להגיע בעזרת הסעות לבילויים וקניות.

ישנן דרכים רבות לנסוע לירושלים ולטייל בה. הנסיעה ברכב המשפחתי הינה דרך מקובלת מאד, ואולם אחת הבעיות הלא כל כך קלות היא העובדה שחדשות לבקרים נחסמות דרכים או משתנים מסלולי תנועה, בעקבות אירוע כזה או אחר, ביקור של ראש מדינה כל שהוא בעיר הבירה של מדינת ישראל וכיוצא באלה. תושבי העיר רגילים לכגון אלה, ואולם מי שמגיע מבחוץ עלול להתבלבל לגמרי, במיוחד אם הוא מגיע עם רכב מסחרי למטרה עסקית. עלולים להתעורר מצבים שבהם על מנת להגיע למקום קרוב, יש לעשות סיבוב של חצי שעה. נסיעה בתחבורה ציבורית הינה אפשרות נוספת, ואולם לא ממה נעים להתנייד באוטובוס שעוצר בכל רגע, מעלה ומוריד נוסעים. זאת ממש איננה הדרך.

ישנה אפשרות לארגן הסעות או דרך חברות תיירות המארגנות טיולים מאורגנים בירושלים במסלולים חד יומיים, או פשוט בהתארגנות של קבוצת אנשים לשם הסעות משותפות לעיר. כך ניתן להגיע בבטחה ובזמן קצר למקום מוסכם, ומשם לצאת לטיול ברחבי העיר תוך נסיעה במוניות או בתחבורה הפנימית בעיר. ניתן, כמובן, גם ללכת ברגל ולכסות אתרים סמוכים זה לזה. ייתכן שזה הפיתרון הטוב ביותר, כיון שבלאו הכי טיול של יום אחד, יומיים ואפילו שבוע, לא יספיק לכסות את כל המקומות הנפלאים, הקדושים ומעלי ההשראה שבעיר. מוטב, לפיכך, לרכז מסלול הליכה יומי, ולהנות ממנו עד תום.

מי שמחפש אווירה מרוכזת של קדושה, לא יכול להימנע מלהגיע למקומות הקדושים לדתות השונות, החל מהכותל המערבי, עבור דרך הכנסיות הקדושות וכלה במסגדים. מי שמחפש ציונות ואהבת מולדת, יכול לבקר באתרי מורשת שונים, כגון כבעת התחמושת ואתרי קרבות נוספים ממלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים. גבעת התחמושת הינו אתר מורשת שמשרד הטחון משקיע כספים רבים בשימור שלו. גם מי

שהגיע לעיר למטרות עסקיות או ימי גיבוש, מן הראוי שימצא את הזמן לטייל ולספוג את מה שיש לעיר הנפלאה הזאת, ירושלים, להציע. האווירה נספגת בדם ומספיקה לחודשים רבים, עד הפעם הבאה. גם תכנון מסלול טיול איננו בעיה, כיון שגופים רבים בירושלים מציעים מפות והדרכה מפורטת. פשוט לטייל ולהנות.