Rate this post

כמו שזה נראה נכון לחודש פברואר 2021 הדרך היחידה לעצור את המשך התפשטות המגפה היא על ידי חיסונים, לאחר חודשיים של התחסנות די מאסיבית בקרב אזרחי ישראל אנו עדים למגמה מאד ברורה של בלימה ואת מגמה זו גם חיזק מחקר של קופת חולים כללית שעשתה בדיקות מדגמיות על לקוחות מחוסנים שלה לעומת לקוחות שעוד לא הספיקו או רוצים להתחסן.

אז אם הפתרון הוא התחסנות כללית ויש מספיק חיסונים לכל אזרח ואזרח במדינה מה בדיוק הבעיה? ולמה אנחנו לא מסיימים כבר עם המגפה המעצבנת הזו? כיוון שיש מתנגדי חיסונים… אנשים שמכל מיני סיבות הזויות לא נותנים כתף כדי לסיים את התקופה הקשה הזו ולחזור לשגרה. אז איך אנחנו כעיר / כמדינה עושים משהו בנידון כדי לשכנע אותם ולהוביל אותנו מחוץ לסגר?

הבעיות והפתרונות

מתנגדי החיסונים עושים זאת ממגוון סיבות שונות, חלקם מאמין יותר לפייק ניוז ברשתות החברתיות מאשר לקברניטי המדינה, המדענים והרופאים, חלקם חי בבועה שאיננה פתוחה לעולם החיצוני ולכן אפילו לא מודעים לפתרון.

בירושלים יש גם וגם מהכל, יש אוכלוסיות גדולות וסגורות של חרדים מכל מיני פלגים שאינם מודעים לחדשות החיצוניות מהעולם המודרני אלא חיים בתוך בועה של עצמם ויש גם המון אנשים שפשוט איבדו את האמון בהנהגה, אז מה הפתרון לכל אלו?

  • פתרון לקהילות סגורות – אז הפתרון כאן תאמינו או לא ממש פשוט, דיאלוג! לכל פלג כזה של חרדים יש את המנהיגים שלהם שעל מילתם יישק דבר, בדת יש חוק מאד ברור "ושמרתם על נפשותיכם" יש להיפגש עם המנהיגים להסביר להם שהם מצילים את הקהילה שלהם, שיהיו לכך גם השלכות חיוביות בדמות של הסרת מגבלות, פתיחת בתי כנסת, חזרה מבוקרת לחגיגה של חתונות וכ"ו, גם את המתנגדים הכי קשוחים בסופו של יום אפשר לשכנע באמצעות דיאלוג, הציבור החרדי הוא ציבור מאד ממושמע למנהיגים שלו ומילה שלהם תגרום להמונים לגשת ולהתחסן.
  • פתרון למתנגדי חיסונים באופן כללי – כנגד חוסר אמון צריך לפעול בהסברה, המון הסברה, צריך ליזום מפגשים בין מתנגדים לרופאים ומדענים שיציגו מידע עדכני, צריך ליזום הסברה ברשתות החברתיות והמון, צריך להציג את ההשלכות וצריך גם לבוא מצד אחד עם הטבות למתחסנים ומצד שני עם הגבלות למתנגדים.

עוד אתרים שיעניינו אותך:
אתר בפנטן – להגן על עור תינוקך