Rate this post

בר מצווה בכותל כל מה שתרצו לדעת

הכותל המערבי וירושלים בכלל כחלק מהמסורת היהודית

לכותל המערבי יש משמעות עצומה כשמדובר על הדת והמסורת היהודית. מדובר על קיר אליו התפללו יהודים יותר משלושת אלפים שנים מאז חורבנו של בית שני. כשמדובר על ירושלים בכלל היא הפכה להיות מוקד משמעותי עד מאוד בכול מה שקשור עם המסורת והדת היהודית. טבעי לגמרי הוא שכאשר מדובר על אחד הטקסים הכי משמעותיים לדת היהודית, הוא יתחבר עם הכותל המערבי וכול המטען שמגיע איתו.

בר מצווה בכותל דרך נפלאה לחגוג את האירוע החשוב

בשנים האחרונות הפך הכותל המערבי למוקד עלייה לרגל עבור משפחות שחוגגות בר מצווה. המקום הוא עד כדי כך פופולארי שלא מעט משפחות יהודיות מכול רחבי העולם מגיעות לחגוג את האירוע הזה. אפשר לתכנן את אירוע הבר מצווה בכותל המערבי בשני אופנים. קודם כול בתור אירוע שמופרד לחלוטין מחגיגת הבר מצווה עצמה. ביום האירוע תגיע לכותל המערבי רק המשפחה הקרובה. יערך טקס קצר של עלייה לתורה אל מול אבני הכותל, תיעוד קצר של האירוע וזהו. החלופה השנייה אותה יותר ויותר אנשים נוטים לעשות בשנים האחרונות הוא להפוך את הכותל לליבת האירוע. מדובר על הפקה שלמה עם הכול הכרוך בכך.

בר מצווה בכותל היא קודם כול אירוע מסורתי חוויתי

חגיגת אירוע קדוש זה אל מול אבני הכותל המערבי הוא קודם כול אירוע חוויתי ברמה האישית. כדי שחתן הטקס ייהנה בצורה מיטבית מהאירוע כדאי להכינו לכך מראש. מלכתחילה נדרשת הכנה לבר מצווה כזאת שכוללת לימודים על הפרשה אותה צריך לקרוא הנער. אם מוסיפים לכך את חווית הכותל המערבי כדאי שתלמדו אותו בנוסף על המשמעויות של הכותל מבחינת המסורת היהודית. מומלץ לערוך סיור מוקדם בכותל וגם בעיר העתיקה ואולי אף לחזות באירוע בר מצווה דומה. ככול שהנער יגיע לאירוע יותר מוכן כך יגדלו הסיכויים שימצה את החוויה הנפלאה שמזמנת לו בר מצווה בכותל המערבי.

כמה מילים על ההפקה של בר מצווה בכותל

כשמדובר הפקה של בר מצווה בכותל, השמיים הם הגבול. אפשר להפיק אירוע ממש צנוע כזה שמתחיל ונגמר בעלייה לתורה עצמה. מאידך אפשר להפיק אירוע מורכב שכולל גם אירוח של כול המשפחה כולל אורחים שמגיעים מחול. בנוסף ניתן, כמו באירוע אחר כגון בת מצווה, גם להפיק סיורים לכול המשפחה בעיר העתיקה, קבלות פנים מרשימות והדרכות שיועברו על ידי מדריכים מוסמכים. כשמדובר על ארוחות והופעות ללא ספק הכול תלוי רק בתקציב שיש לכם לצורך הבר מצווה. בכול מקרה מומלץ בחום להיעזר בשרותיה של חברת הפקה איכותית שמתמחה בהפקה של אירועי בר מצווה בכותל המערבי. שימו לב שמדובר על התמחות אמיתית. אם אתם לא מתגוררים בירושלים או בסביבה הקרובה מדובר כמעט על הדרך היחידה ליהנות מבר מצווה מוצלחת.