3.6/5 - (12 votes)

גן החיות התנ"כי בירושלים זהו היעד התיירותי והאטרקטיבי לכל המשפחה שמשתרע על פני 250 דונם בערך, נמצא בדרום מערב העיר באזור מנחת בעמק יפהפה, נפתח במשכנו הנוכחי בתאריך 9.9.1993 ע"ש משפחת טיש מניו יורק שבזכות תרומתם הנדיבה הוקם המשכן החדש שהיה אז במקום אחר.

המקום מחולק לשני מפלסים שלאורך כל מפסל נמצאות תצוגות שונות של בעלי חיים שבין שני מפלסים אלו ישנם עוד תצוגות של בעלי חיים אחרים, מסלולי התנועה והשבילים נמצאים בצורה מעגלית. לאורך שני המסלולים ישנם ספסלי ישיבה וברזי מים לשתייה לנוחיות המבקרים. האתר גדול במיוחד ורחב הכולל בתוכו בנוסף לתצוגות בעלי החיים, מערכת של בריכות מלאכותיות, אגם ומפלים הבנויים בצורה מפליאה, משטחי דשא, פינות חמד מוצלות שכולם מעשה ידיו של האדם. בנוסף לתיבת נח המייחדת את המקום ונחשבת למרכז המבקרים.

בעלי החיים שהינם אוסף זואולוגי של גן החיות התנ"כי מוחזקים בתנאי מחייה טובים שהובאו מכל רחבי העולם כמו מאפריקה, אוסטרליה, דרום אמריקה ושימת דגש על חיות הארץ ובמיוחד אלו שהוזכרו בתנ"ך, אשר רובם כבר נכחד מהארץ כמו דובים, אריות, היחמורים, התנינים וכו'… חיות אלו תוכלו לפגוש בגן ובטח להכיר את סיפורם המרתק. חיות הגן מחולקים לפי תצוגות המשקפות את בית גידולן הטבעי כמו הסוואנה האפריקנית שמעוצבת ובנויה למחייתם של חיות מאפריקה עם תנאי מחייה כמו שבארץ גידולן- אפריקה, ועוד. רוב בעלי החיים אשר תחשבו עליהם תוכלו למצוא בגן מאחר שהוא עובד בשיתוף פעולה עם רשת גני החיות העולמיים.

הגן כולל פינות ליטוף לילדים, מרכזי חינוך והדרכה לשילוב תוכניות מיוחדות כמו ריפוי באמצעות בעלי חיים, מרכז וויטרנרי ע"ש גבי, מעבדה, בית חולים, צוות מומחה ומיומן הכולל מדריכים לכל השפות. בנוסף לבעלי החיים הנמצאים והמפוזרים בגן ישנם אטרקציות אחרות ומיוחדות בגן שאי אפשר להתעלם מהם כמו תיבת נח שנקראת מרכז המבקרים אשר כוללת אודטוריום שבו תוכלו לצפות בסרטים בנושא של שמירת הטבע, תערוכות של גלריות המתחלפות, פינות ישיבה ברחבי התיבה, ועל הסיפון נמצאת הקפטריה וחנות המזכרים שמשם אפשר להשקיף על הסוואנה האפריקנית, בנוסף בתיבה ישנה תחנת הרכבת של הגן. חוץ מתיבת נח תוכלו למצוא מקום ייחודי לילדים אשר כולל פינות ליטוף ובמיוחד גן הפסלים הכולל פסלים של חיות ענקיות ומרהיבות העשויים מוזאיקה צבעונית ומחלוקי נחל.

הגן נגיש מאד, יש בו שבילים נוחים ללא מדרגות המאפשר כניסה של עגלות וכסאות גלגלים, בנוסף לרכבת המסייעת למבקרים המתקשים בהליכה ונחשבת לחוויה נוספת לרוב המבקרים.

  • שעות פתיחת הגן :

ימים א'-ה' 9:00 – 17:00

יום ו' וערבי חג – 9:00 – 16:30

יום שבת וחג 10:00 – 17:00

הכניסה לגן החיות כשעה לפני סגירת הגן.

  • מחירי הכניסה לגן-החיות

לילד (מגיל 3-18) – 37 ש"ח

למבוגר (מעל גיל 18) – 47 ש"ח

חייל, סטודנט, גמלאי, שוטר, נכה, נכה צה"ל (עם הצגת תעודה) – 37 ש"ח

  • הנחות מיוחדות

קבוצות מעל 25 איש (מוסדות / ארגונים)

  • הגעה לגן-החיות

כתובתנו: דרך אהרון שולוב 1, פארק מנחת, ירושלים

  • ברכב פרטי

בכניסה לירושלים ימינה (מחתח לגשר) לציר הרצל, לכיוון הר הרצל ברמזור השני פניה שמאלה, מייד שוב פניה ימינה לכביש "בגין דרום", ישר בכביש "בגין דרום" עד לרמזור (צומת גולומב), בצומת גולומב ישר לכיוון קניון מלחה בצומת T פניה ימינה לגן החיות בהתאם לשילוב פניה שמאלה לחניה של גן החיות התנ"כי

  • בתחבורה ציבורית

קו 33 מהר נוף ובית וגן

קו 99 – הקו התיירותי

  • לפרטים נוספים :

טלפון: 02-6750111