Rate this post

מבנה מחופה באבן הפך לפופולרי מאד בתחום עיצוב הבית. חיפוי באבן הוא ציפוי פשוט מאוד, קשיח ואטרקטיבי. חיפוי באבן הוא גם האלטרנטיבה הטובה ביותר לצורות חיפוי אחרות שעשויות להתנגש עם המראה העיצובי של הבית המודרני.

החיפוי באבן הוא אמין, קל ליישום בצורות שונות של אבנים, ופופולארי ביותר בקרב מעצבים, קבלנים ובעלי בתים.

סגנון חיפוי עתיק

כדי לקבל מושג מיידי על היופי הקלאסי שטמון באותו חיפוי אבן אפשר פשוט לדמיין את רחובות ירושלים. האבן הירושלמית בעלת המרקם העתיק משרה אווירה מיוחדת על כל מי שמטייל או חי בעיר ומעניקה לירושלים את אחד הסמלים החיצוניים האלגנטיים והייחודיים שמוכרים כל כך בכל העולם.

כל מבנה בירושלים חייב על פי חוק להיות מחופה באבן ירושלמית. זאת, עקב הרצון לשמור על המראה הייחודי והעתיק של המבנים בעיר. לכן, גם כאשר בונים היום מבנים מודרניים חדשים, חיפויים באבן הוא חובה על פי חוק.

עם השנים החלו לאמץ את הרעיון ואת המראה הקלאסי של בניין מחופה באבן ירושלמית גם במקומות אחרים בארץ.

מהו חיפוי אבן?

קיים מגוון רחב של אפשרויות לאותו חיפוי אבן החל מחיפוי ברצועות של בריקים (לבנים) וכלה בחיפוי בדוגמאות מופשטות שמזכירות עבודות פסיפס. החיפוי נעשה באמצעות אבנים מסותתת שמקובעות למשטח הקיר. חיפוי באמצעות דפוסים אקראיים שכוללות צורות שונות של אבנים קרוב מאד לצורת הבנייה המסורתית, העתיקה שהייתה מקובלת במשך מאות בשנים. אבנים מסותתות שמותאמות זו לזו יוצרות יחד משטח חזק וטוב.

כל סגנון אדריכלי מתאים לחיפוי באבן

אמנם האבנים נקראות "דקורטיביות", אבל למעשה מדובר באבן אמיתית שאחד היתרונות שלה הוא מגוון של שימושים מעשיים. חיפוי אבן משתמש באבן באיכות גבוהה מאוד כמו קוורץ, אבן חול, אבן גיר וצפחה. אבנים אלה תורמות לציפוי יפהפה של קיר חיצוני או פנימי.

מטבע הדברים חיפוי אבן מתנהג כמו אבן. כלומר, חיפוי אבן הוא מבודד מצוין, עמיד מאד בכל טמפרטורה ודורש תחזוקה מינימאלית.

חיפוי באבן מספק עיצוב מושלם

אם אתם מחפשים צבע ומרקם מיוחדים, אין ספק שחיפוי קיר באבן משאיר מאחור את כל שאר החיפויים. מדובר בספקטרום שלם של גוונים אלגנטיים שיוצרים קיר חיצוני אסתטי וחלל מגורים תוסס, אסתטי ויפהפה.