Rate this post

לכל ירושלמי יש את המקום שהוא מכיר שבו אפשר לאכול את החומוס הכי טוב, להזמין את מרק הקובה הכי טוב, או את המעורב הירושלמי הכי הכי. יש ירושלמים שידעו להמליץ לכם על דוכן הירקות הכי טוב במחנה יהודה, ואחרים על הבייגלה הכי טוב בעיר העתיקה. אבל כשיוצאים מתחום האוכל, ומנסים למצוא המלצות בתחומים אחרים – כמו למשל איפה כדאי לקנות מחשב בירושלים, הדעות הרבה פחות נחרצות.

כולנו יודעים שחנויות מחשבים לא נוטות לצבור ותק, בטח לא כמו רחמו או צדקיהו, ולך תדע איזה חנויות מחשבים בירושלים מוצלחות יותר, ואיזה מוצלחות פחות. מדי שבוע מתפרסמות במקומונים מודעות ענק של רשתות גדולות שמציעות לנו מבצעים והנחות על מחשבים וציוד, אבל האם כדאי להתפתות למודעות האלה ולרכוש את המחשב החדש שלנו באחד הסניפים של אחת הרשתות? או אולי עדיף דווקא ללכת לחנות שכונתית קטנה וצנועה יותר, אבל כזו שמשרתת את כל תושבי השכונה, ומספקת על הדרך גם מעבדת תיקונים, וגם שיעורים בגלישה באינטרנט לתושבים המבוגרים יותר באזור?

חנויות המחשבים הגדולות, מטבע הדברים, יושבות באזורי התעשייה של העיר בגבעת שאול או בתלפיות או בקניונים – במלחה, ברמות או בפסגת זאב. בחנויות האלה יהיה לכם מאוד קל להתרשם ממבחר גדול של מחשבים וציוד נלווה – מסכים, עכברים אלחוטיים, מקלדות ארגונומיות, מדפסות משולבות וכן הלאה, ולקבל הצעת מחיר מסודרת על נייר עם לוגו החברה וחותמת. מצד שני, בפעם הבאה שתגיעו לאותו הסניף שבו ביקרתם ותרצו לשוחח עם אותו מוכר שנתן לכם את הצעת המחיר – לא בטוח שתמצאו אותו שם, והיחס האישי שתוכלו לקבל מעובדי הסניפים של הרשתות הגדולות הוא, איך לומר זאת בעדינות, לא בשמיים…

את הצעת המחיר היפה שקיבלתם קחו לחנות השכונתית שלכם, והראו אותה למוכר. יכול מאוד להיות שהוא יוכל להציע לכם את אותה הצעה בדיוק, ואולי אפילו הצעה זולה יותר, אם רק תהיו מוכנים להתפשר על חלופה לרכיב כזה או אחר שהחנות השכונתית לא טורחת להחזיק במלאי, כדי שאתם הלקוחות לא תצטרכו לגלם במחיר שתשלמו גם את עלות שכירת המחסן. גם אם הצעת המחיר שתקבלו בחנות השכונתית שלכם תהיה מעט גבוהה יותר מזו שיכולה הרשת הגדולה להציע לכם, היא טומנת בחובה יתרון ברור אחד – את היחס האישי, שלעתים קרובות מאוד אי אפשר לנקוב עבורו במחיר.

היחס האישי הזה יכול להתבטא גם בייעוץ של המוכר בזמן שתתלבטו איזה מחשב לרכוש ואיזו חבילה מתאימה לכם יותר, אבל הוא משמעותי הרבה יותר ברגע אחרי שסיימתם להתלבט ושילמתם. לקוחות רבים מתלוננים על רמת השירות של הרשתות הגדולות, מבלי לנקוב בשמות כמובן – שמכרכרות אחר הקונים הפוטנציאליים, אבל מהרגע שהפוטנציאל מתממש וכרטיס האשראי נשלף, אין יותר עם מי לדבר, וכל תקלה, בקשה או חרטה נתקלות בקיר אטום ובמנטרה "זו מדיניות הרשת". לחנות מחשבים שכונתית אין רשת, והמדיניות הרבה יותר גמישה. אם התחרטתם, או נתקלתם בתקלה או בבעיה, תוכלו כמעט תמיד למצוא אוזן קשבת אצל המוכר שרוצה לשמר אתכם כלקוחות, ולשמור על המוניטין שלו גם בקרב השכנים והחברים שלכם. גם אם בחנות השכונתית שלכם המחירים קצת יותר גבוהים מאשר ברשתות, והמבחר קצת יותר מצומצם, בטווח הארוך תחסכו לא רק כסף, אלא גם זמן, מאמץ, ועצבים.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס ההרים שבנה את משרדי החברות המובילות בעולם. הכנסו לאתר SMS ניהול פרויקטים