Rate this post

שנת 2021 החלה עם גל שלישי וחזק של נגיף הקורונה במהלך הגל הצטרפה המוטציה הבריטית לחגיגה ועל אף סגר שנמשך יותר מחודש המדדים בקושי והראו ירידה מלבד הירידה שנגרמה כתוצאה מההתחסנות ההמונית, בין כל אלו העיר שהובילה את מדדי התחלואה הייתה העיר ירושלים, מדד שלילי שגרם לכתם לעיר עכשיו נעסוק בסיבות לכך.

בכתבה זו נעסוק בשאלה מדוע העיר ירושלים היא הראשונה במדדי התחלואה בארץ ולמה זה היה ברור שזה יקרה.

תחלואת הקורונה 2021

אז לפני שנגע בסיבות המדויקות נקדים ונזכיר כי הקורונה היא מחלה נגיפית מהמדבקות שידעה האנושות, כמחלה היא בסה"כ מחלה עם אחוזי תמותה די קטנים אבל בגלל שהיא כל כך מדבקת מספרי המתים בה גבוהים, תוסיפו על זה את המוטציה הבריטית שנכנסה לתמונה מחודש דצמבר ותגלו נתונים מפחידים.

אז מה הקשר של כל זה ולתחלואה הגבוה כל כך של העיר ירושלים? הסיבה היא מאד פשוטה… הנגיף הזה מתפשט בין אדם לאדם בקלות ובעיקר שנמצאים בחדרים סגורים תחת קורת גג אחת ללא אוורור, אז מדינת ישראל אמנם נכנסה לסגר אבל הנגיף המשיך להתפשט בתוך הבתים.

העיר ירושלים מרכזת בתוכה אוכלוסייה חרדית וערבית באחוזים מאד גדולים על פני ערים אחרות, אוכלוסייה זו מתאפיינת בעיקר בילודה מאד גבוה וחיי צפיפות הן בתוך הבתים והן ברחובות והשכונות בהן הם גרים.

הנגיף מצא שם קרקע פורייה במיוחד להתפשט, החורף שהגיע לא תורם בכך שכל הבתים סגורים ופחות מאווררים כדי למנוע את כניסת הקור הירושלמי הביתה והנה לכם תנאים אידיאליים לתחלואה הולכת וגוברת….

אז אתם בטח שואלים את עצמכם איך הנגיף ממשיך לדלג מבית לבית? אז התשובה לכך מחולקת לשלוש סיטואציות שונות שהן:

  • נשאים שאינם יודעים ומדביקים במקומות מאושרים להגיע אליהם כגון סופר, קופות חולים וכ"ו… כנראה שהמוטציה הבריטית מצליחה להתגבר על מסכה אחת בודדת בטח ובטח שהאדם שעוטה אותה הוא עם זקן.
  • חוסר הקפדה על ההוראות, חלק מהציבור פחות נשמע להוראות ובכך ממשיך להפיץ את המחלה.
  • הצפיפות של הבתים המשותפים והחללים הציבוריים שבהם גורמת למחלה להמשיך ולדלג מבית לבית גם לחדר המדרגות, חדר האשפה והמעלית.

מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות yes+FIBER ותוכלו ליענות מאינטרנט מהיר במיוחד בתשתית סיבים אופטיים
מטרנה – כתבה באתר ד"ר אפי
אייפון 15 – האייפון החדש מבית אפל
מטרנה – כתבה אודות מטרנה באתר כלכליסט