Rate this post

מרכז מורשת מנחם בגין הינו המרכז להנצחת מורשתו פועלו למען הדורות הבאים של אחד המנהיגים הגדולים ביותר של העם היהודי במאה ה-20 והשם החקוק בתולדות העם היהודי כמפקד האצ"ל, כמנהיג האופוזיציה בכנסת וכראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

המרכז משקיף אל הר ציון בירושלים וצופה לחומות העיר העתיקה שהוקם להנצחת זכרו של מנחם בגין ולחקר המאבק הציוני לעצמאות מדינת ישראל, המרכז כולל אתר של ספריה ומוזיאון, ארכיון, ומכון. המרכז מקיים באופן סדיר, פעילויות הנצחה, מחקר, חינוך והסברה הקשורות בפועלו ובמורשתו של מנחם בגין ועל התנועה הציונית שהיתה המקום לצמיחתו.

בשנת 1993 הוקמה "עמותת קרן מורשת מנחם בגין" – עמותה רשמית להנצחת זכרו ופועלו של מנחם בגין שמטרותיה : ליזום, להקים ולקיים מפעלים להנצחת מורשתו של מנחם בגין ולהקים את מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים. הקרן פועלת ומגייסת כספים למען הבטחת קיום המרכז ופיתוחו, ותומכת בפעילות ההנצחה והחינוך המתקיימים בקרב מערכת החינוך, מערכת הביטחון, אוניברסיטאות ונוער יהודי בתפוצות.

מוזיאון האתר זהו מוזיאון אור קולי חדיש אשר סוחף את המבקרים בו למסע בזמן לאחת התקופות המרתקות ביותר בתולדות מדינת ישראל. המוזיאון מציע למבקריו סיור שדרכו מועבר סיפור קורות חייו של בגין ע"י הצעת מפגש הסטורי מרתק עם הרגעים הדרמטיים והמרגשים של מדינת ישראל ועם האירועים המכוננים שעיצבו את דמותה.

במרכז בגין מתקיימים באופן רציף אירועים לקהל הרחב ברוח ציונית ויהודית ובכללם, ימי עיון, אירועי זמר, שיעורי פרשת השבוע, אירועי הנצחה, קורסים, הרצאות, סיורים, השקות ספרים ועוד

אורך הסיור כ- 75 דקות. (זמן המתנה בין שני סיורים חצי שעה)

למוזיאון תרגום סימולטני לשפות אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית וערבית

  • שעות פתיחה: בימים א, ב, ד, ה,

בשעות 9:00-16:30

יום ג' 9:00-19:00

יום ו' 9:00-12:30

  • מחירים:

מבוגר: 25 ₪

אזרח ותיק, סטודנט, חייל, ילד: 20 ₪.

משפחה: זוג + ילד 1 – 65 ₪

זוג + 2 ילדים- 70 ₪ כל ילד נוסף: 15 ₪

מבקר בקבוצה מעל 20 איש: 15 ₪. (גודל קבוצה עד 25 איש).

  • הביקור במוזיאון בתיאום מראש בלבד
  • פרטי קשר:

מרכזיה:  02-5652020

קופה:  02-5652011

פקס:  02-5652010