Rate this post

חידוש וריענון של בתים ודירות זו לא תמיד משימה מורכבת ובעזרת צביעה אפשר להפוך כל בית לחדש ממש בקלות. יחד עם זאת, כדי להגיע לתוצאה טובה באמת חשוב לבחור סוג צבע מתאים וזה הזמן להכיר את הסוגים הנפוצים של צבעים לקירות.

צבע אקרילי

צבע אקרילי הוא הצבע הנפוץ והשמיש ביותר. צבע עמיד, קל לניקוי, בעל כושר כיסוי מעולה ומאפשר חווית צביעה קלה ונעימה. צבע אקרילי הוא צבע נושם המתייבש במהירות עם נידוף מהיר של מים ולחות.

צבע סיד

הצבע הנפוץ ביותר לפני הצבעים האקריליים. סיד הוא סוג זול יחסית של צבע עם כושר כיסוי גבוה וטוב למדי. עם זאת מדובר בצבע שלא עמיד בפני מים ושמתלכלך יחסית בקלות. בעבר היה נהוג להשתמש בסיד לצביעת תקרות בחדרי אמבטיה, אך כיום משתמשים בסוגים אחרים.

צבע סינתטי על בסיס ממיס או מים

צבעים איכותיים ביותר על בסיס פיגמנטים המדוללים עם חומר סינתטי. מוכרים כצבעי שמן למרות שלא מכילים שמן מזה שנים ארוכות. ישנם שני סוגים עיקריים – על בסיס טרפנטין ועל בסיס מים. בעלי איכות צביעה ממש כמו של צבעי שמן, אך ללא ריח ועם זמן ייבוש קצר משמעותית. צבע ידידותי לסביבה, קל לשימוש ולניקוי.

צבע מונע עובש

בסביבות רוויות לחות, קרי חדרי אמבטיה, חשוב לספק הגנה מתאימה לקירות באמצעות צבע מונע עובש. צבע מיוחד שדוחה לחות ולכן ההתפתחות של עובש ופטריות היא פחות משמעותית. מומלץ להשתמש לאחר חיטוי הקירות עם חומר ייעודי נגד עובש.

קלסימו

לא צבע, אבל חומר שחשוב להכיר. אבקה שמערבבים עם מים והופכת לחומר קשה שאיתו אפשר לאטום חורים בקירות ולתקן פגמים בקלות ללא עזרה של איש מקצוע.

מרחבי הרשת:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה
מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה