Rate this post

עבודות איטום חובות מאוד אך יש אנשים שעדיין לא מבינים על מה בדיוק כל המהומה. מדוע חשוב לבצע עבודות איטום בזמן? מי יכול לבצע את העבודות הללו? אלו סוגי עבודות איטום קיימות? המאמר הזה יענה לכם על כל השאלות.

מהן עבודות איטום ומי מבצע אותן?

עבודות איטום מתבצעות על ידי קבלני איטום מוסמכים בלבד. עבודה עם קבלן איטום לא מורשה יכולה להיות מסוכנת ולא רק בגלל שהעבודה עצמה תתבצע בצורה רשלנית אלא בגלל שהעבודה לא תהיה מגובה באחריות, ואז אתם יכולים בטווח הארוך לשלם הרבה יותר. עבודות איטום יכולות להיות שונות מאוד זו מזו, כך למשל אפשר לכלול בקטגוריה זו איטום גגות בטון לצד איטום גגות קלים או גגות רעפים, איטום מרתפים ומקלטים לעומת איטום מיכלים או מאגרי מים וכן הלאה. עבודות איטום אלו חשובות מאוד כדי לשמור על איכות חיים תקינה, למנוע מעבר מים ובין היתר לשפר את הבידוד התרמי.

איטום גגות – העבודה העיקרית

איטום גגות היא כמובן המשימה העיקרית מהסיבה הפשוטה שכל אחד חייב שהגג שלו יהיה אטום, ולכל אחד כמובן יש גג. בשנים האחרונות הבנייה הרוויה נפוצה יותר ולכן קורה מצב בו אנשים רבים לא יודעים מהו איטום גגות, כי אין להם גג משלהם אלא גג משותף. עם זאת כל אחד חייב לזכור שללא איטום גגות יסודי על ידי זיפות הגג או הלחמת יריעות ביטומניות, החיים שלו יהיו מלאי דליפות ואובדן החום בחורף יורגש היטב. יריעות ביטומניות נחשבות לעבודת האיטום הטובה ביותר ולכן היא גם הכי נפוצה וזאת בגלל העמידות שלה, האסתטיות שלה והאפשרות להתקין עליה מרצפות ולהשתמש בגג.

איטום קירות חיצוניים ופנימיים

עוד עבודת איטום חשובה לא פחות אם כי הרבה פחות מוכרת היא איטום קירות. אמנם הגשם נוגע בקירות אך הוא בכל זאת לא מרטיב אותם כמו שהוא מרטיב את הגג וכמובן שאין סיכוי להצפות על קיר. עם זאת, קיר לא אטום יכול לסבול מרטיבות נוראית מה שיוביל לעובש, לקילוף הצבע, לריחות חריפים וחזקים וכן הלאה. איטום קירות חיצוניים יכול להתבצע בצורה מהירה וזולה הרבה יותר כמו למשל על ידי איטום בהתזה או איטום במריחה על ידי חומרי איטום נוזליים. איטום קירות חיצוניים ופנימיים יכול להתבצע באופן עצמאי אם כי חשוב לזכור כי בגובה רב העבודה יכולה להיות מסוכנת.

איטום מרפסות וגגות קלים

אם יש לכם מרפסת תמיד חשוב לזכור כי אתם חייבים לאטום אותה, בעיקר אם אתם גרים באזור גשום כמו ירושלים. כשם שחשוב לשמור על בידוד תרמי איכותי ועל גג יבש באזור קר וגשום כמו ירושלים, חשוב לשמור על המרפסת שלכם עמידה כי ללא איטום מתאים המרצפות יכולות להיפגע. הן לא יהיו באותו המפלס, ויכול להיות שהבטון שמתחתן יסבול מרטיבות מזיקה. איטום גגות בירושלים יכול לכלול גם איטום גג מרוצף ממש כמו מרפסת. כמו כן יש צורך לאטום גם גגות קלים כאשר גם זה יכול להתבצע באופן עצמאי אם כי הדבר לא כל כך מומלץ למי שאין לו ידע וניסיון באיטום.

איטום מאגרי מים ומקלטים

לעומת איטום גגות בירושלים שהיא המשימה המוכרת ביותר, איטום מאגרי מים היא המשימה הכי פחות מוכרת. למעשה שיטות איטום מאגרי מים שונות מאוד מאיטום גגות ובכלל לא דומה לאיטומים אחרים שכן מדובר במקום שיהיה מלא במים כל הזמן, כמו למשל מאגרי מים לחקלאות או לשתייה. גם איטום מקלטים ומרתפים היא משימה שונה כיוון שיש צורך לבצע איטום שלילי, כלומר איטום מהחלק הפנימי של המרתף או המקלט, לרוב על ידי איטום בהזרקה או טיוח.

עוד אתרים מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות אינטרנט סיבים אופטיים yes+FIBER מבית yes