1/5 - (1 vote)

טיולים מאורגנים הפכו לפופולאריים לא רק בחו"ל אלא גם בארץ. לטיולים המאפשרים היכרות מרתקת עם מקומות נבחרים ומעניקים אודותם מידע ארכיאולוגי, גיאוגרפי והיסטורי, יש ערך מוסף משמעותי לא רק מבחינה חווייתית אלא גם חינוכית. לצד הטיולים המאורגנים בכל רחבי הארץ המוצעים על ידי חברות טיולים מקומיות, אחד היעדים המרשימים והמגוונים מתייחס לטיול מאורגן הוא בעיר הבירה ירושלים. כשמדובר בטיולים לחו"ל, ניתן להצטרף לטיול מאורגן לצרפת הכולל ביקור בפריז, טיול באיטליה הכולל ביקור ברומא ועד טיול מאורגן לסין הכולל גם ביקור לבייגינג לצד ערים מרשימות נוספות כמו שאנגחאי, שיאן, דהזו ועוד.

להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת הטיול המאורגן הבא בערי הבירה המרשימות בעולם:

 

בחירת אופי הטיול

כשמחליטים לבקר בירושלים, אפשרויות הטיולים המאורגנים המוצעים על ידי חברות טיולים הינן מגוונות. החל מטיול החושף לריחות ולטעמים בשווקים הצבעוניים והססגוניים שיש בירושלים, ממשיך בטיול לכותל ולעיר העתיקה ועד טיול מאורגן בשכונת עין כרם המציעה תצפיות לנופים מרשימים ומיוחדים יחד עם ביקור בכנסיות ומעבר בסמטאות ורחובות ציוריים. אופי הטיול הנבחר נדרש להתאים לקהל היעד, כאשר יש להבחין בין סגנון טיול אוכל ושווקים או טיול למשפחות הכולל מתן משימות לקהל הצעיר והדרכה תיאטרלית הומוריסטית מהנה. סגנונות הטיולים מגוונים ומתאימים מבחינת אופי ההדרכה לגילאים המדוברים ולקהל היעד. כמו כן, בדומה לבחירת טיול ייעודי ומותאם לקהל היעד הרלוונטי כשמדובר בטיול לחו"ל, כך גם הבחירה בהקשר לטיול בארץ. לגבי חו"ל תוכלו לבחור מבין טיולי משפחות הכוללים אטרקציות ובילויים המותאמים גם לילדים, טיולים לשומרי מסורת שמאפשרים לשמור על סגנון החיים המסורתי גם מעבר לים וטיול לבני גיל הזהב הכולל ליווי רפואי צמוד. בארץ תוכלו לבחור מבין טיולי פנויות ופנויות, טיולי משפחות אינטראקטיביים ומהנים לכל המשפחה ועד טיולים המיועד לקהל יעד מבוגר ומתואמים ברמת הקושי שלהם למגבלות הגופניות.

בחירת חברת הטיולים

מאחורי כל טיול מאורגן מוצלח עומדת חברת טיולים מקצועית המתמחה בארגון טיולים מהסוג ליעדים שונים בארץ. כדי לחסוך סקר שוק מנקודת אפס, כדאי לבדוק עם חברים/ מכרים וכל מי שהשתתף בטיול מאורגן לגבי חברה מומלצת. שיטת השיווק מפה לאוזן מוכיחה את עצמה כיעילה ביותר כאשר בדרך זו תוכלו גם לקבל מידע מנקודת מבט של מטיילים על סמך ניסיונם בשטח. במידה והמלצות אלו אינן בהישג יד, נסו לברר בפורומים ברשת בתחום התיירות ובפרט בתחום הטיולים לגבי חברת טיולים מומלצת ומסלול טיול כדאי בהתאם לצרכים שלכם. בכל מקרה כדאי להתמקד בחברות מוכרות ובעלות מוניטין בשוק ולא חברות אנונימיות באופן מוחלט, במיוחד כשמדובר בטיול שכרוך בהשקעה כספית משמעותית. לאחר בחירה חברת הטיולים ולפני בחירת המסלול עצמו, כדאי לוודא מי מדריך הטיולים המתוכנן ללוות את הטיול. נסו לאסוף מידע אודותיו מאחר ולו חלק משמעותי בהצלחת הטיול כולו. גם במקרה זה, נסו להשיג משוב ממטיילים שטיילו בטיולים אותם ליווה, המתייחס ליחסי האנוש שלו, לרמת מקצועיותו ויחסו הכללי לחברי הקבוצה. מדריך מקצועי, סבלני וכזה שניחן ביחסי אנוש טובים יוכל לתרום רבות להנאה הכללית שלכם מהטיול ולכן כדאי לבדוק את כל הפרטים הרלוונטיים לפני ההרשמה בפועל.