Rate this post

הפעם, ההמלצה על טיול משפחתי בארץ הקודש, מתמקדת בחוויות שמציעה ירושלים עיר הקודש.

–          טיול הליכה באזור ממילא. מדובר בהליכה של עשרים דקות בירושלים שעשויה בעצם להימשך שעות.

רחוב אגרון בירושלים מאפשר טיול הליכה מעניין. זה מתחיל דרומית לרחביה, שכונה מבוססת שבה מתגוררים ישראלים ויוצאי אנגליה, ומסתיים בקניון ממילא, מרכז קניות חדש שממוקם באוויר הפתוח, ממש מתחת לשער יפו בעיר העתיקה.

אפשר להתחיל טיול משפחות זה ברחוב המלך ג'ורג', לרדת במורד רחוב אגרון שמשתפל כלפי מטה. ומשם להמשיך ללכת לכיוון העיר העתיקה. הטיול עובר דרך פארק יום העצמאות ששמו ניתן לו בעקבות מלחמת העצמאות ב-1948. הפארק משמש לעיתים קרובות לאירועים מרכזיים ולפעילויות בחגים. מול הפארק ממוקמת הקונסוליה האמריקאית, מתקן, שכפי שתראו, מאובטח היטב.

לאחר הפארק תגיעו לחצר קברות ערבי ישן שנקרא ממילא, שנראה קצת לא מתאים לפרויקטים החדשים המקיפים אותו. מול חצר הקבר ניצב מלון וולדורף אסטוריה שנבנה על ידי משפחת רייכמן הקנדית. פיתוח המלון הותיר את החזית הישנה של הבניין הקודם, כחלק מהקומפלקס של המלון החדש.

כאמור, מעבר לרחוב שבו מסתיים רחוב אגרון עומד קניון ממילא החדש. מבחינה ארכיטקטונית זוהי תערובת של ממילא העתיקה והחדשה. מדובר במרכז קניות באוויר הפתוח, שבו חנויות ייחודיות מודרניות, מסעדות, גלריות אומנות ועוד. אחד הבניינים הישנים שפורק ונבנה מחדש לאחר שהקניון הושלם, עדיין שומר על המספרים האדומים והשחורים על כל אחד מלבניו. מספרים אלה מצביעים על מיקומה של כל לבנה בבניין שנבנה מחדש.

קניון ממילא מסתיים ממש מתחת לעיר העתיקה. מדרגות יובילו אתכם היישר לשער יפו, אחת הכניסות הראשיות לעיר העתיקה.

אתרים ואטרקציות אחרים שמומלצים לטיולי משפחות בירושלים עיר הקודש:

–          הכותל ומנהרות הכותל – אלה אטרקציות שאסור לוותר עליהם. דמי הכניסה למנהרות הם סמליים בלבד.

–          חוויה ארכיאולוגית שמתאימה בעיקר למשפחות עם ילדים. במסגרת הפעילות תחשפו במו ידיכם שרידים עתיקים בחורבות הר הבית.

–          מנהרת מים – אטרקציה שמומלצת מאוד למשפחות ולקבוצות של ילדים. תוכלו ליהנות מהרפתקה מרגשת במנהרת מים עתיקה ומוארת מתחת לאדמה.

–          הליכה על החומות – הליכה לאורך חומות העיר העתיקה מאפשרת לחקור את האזור וללמוד על ירושלים העתיקה.

–          אוטובוס קומותיים – ממש כמו בלונדון, גם בירושלים ניתן עכשיו לערוך סיור בעיר באוטובוס תיירים. הרעיון מושלם לימים בהם מזג האוויר סגרירי ומתאים במיוחד למבקרים מבוגרים ולמשפחות.

–          מוזיאון הרצל – המוזיאון מספק מפגש אורקולי מרהיב עם הרצל, חוזה מדינת היהודים, ומציע חומר למחשבה לגבי מעמדם של היהודים לפי הרצל.

–          ספארי בירושלים העתיקה – סיור בירושלים ברכב מדברי גבוה ופתוח הוא אטרקציה ייחודית לכל הגילאים, ובעיקר למשפחות עם ילדים.

–          גן החיות התנכי במלחה, הוא מקום טוב לבילוי חצי יום עם בני המשפחה.

–          מגדל דוד – ביקור במקום ישתף אתכם בפתרון תעלומות מאותגרות במבצר העתיק. פעילות נחמדה למשפחות ולקבוצות ילדים.