1/5 - (1 vote)

עיר הקודש שלנו, עיר הבירה הנצחית של ישראל הלא היא ירושלים – העיר שנהנית מכמות התיירים הגדולה ביותר בישראל. התיירים השונים מגיעים לכאן לא רק כדי להתרשם מאתרי הקדושה הרבים שבגבולותיה וכדי להיות במקום ההיסטורי, המיוחד ורווי הקרבות הזה אלא גם כדי ליהנות משפע האטרקציות המיוחדות בעיר, החל משוק מחנה יהודה המפורסם, דרך שפע המוזיאונים המודרניים בעיר וכלה בגן החיות התנ"כי המרשים.

טיולים בירושלים על סגוואי

טיולים בירושלים הם תמיד הזדמנות מצוינת להכיר את העיר מקרוב, לחרוש אותה ברגליים כמו בימי קדם, להריח את הריחות המיוחדים של העיר, לראות את כל הפרצופים הירושלמים, לטעום את הטעמים ולנשום מלוא הריאות אוויר צלול כיין. חשוב לדעת שהיום טיולים בירושלים לא עושים רק ברגל, אלא גם על סגוואי, כלי הרכב המודרני והמיוחד הזה. מדובר בכלי רכב דו גלגלי שמופעל על ידי חשמל ונע בהתאם לתנועות גופו של הרוכב בו. הכלי מתאים לכולם ומאפשר לגמוע מרחקים ארוכים ללא כל מאמץ תוך הרגשה של תחושת ריחוף משחררת.

נוף שאין לדעת ממנו סוף

כיום ניתן לערוך מספר טיולים בירושלים, הן בשעות היום והן בשעות הלילה. אחד המסלולים הפופולאריים והמהנים ביותר שנערך על סגוואי הוא מסלול שלושת הטיילות, ארמון הנציב. אורך המסלול הוא שמונה קילומטרים ובמהלכו ישנן זוג נקודות תצפית בהן יורדים מכלי הרכב המשוכלל הזה וגומעים את הנוף המרשים. באחת מהן צופים אל העיר העתיקה ובשנייה אל הרי ירושלים, מדבר יהודה, ים המלח, הרי מואב ועוד. מסלול זה נחשב לבטוח מאד ואין בו בורות או שיפועים חדים. כמו כן אין בו מגע עם מכוניות והוא לא כרוך בחציית כבישים. המסלול מתאים מאוד לסיורים יומיים ולאורך כל המסלול ניתן להתרשם מנוף עוצר נשימה.

עוד רעיון לטיול

סיור נוסף שניתן לערוך על סגוואי הוא סיור שמתחיל למרגלות קניון ממילא בטיילת יצחק קריב וממשיך לרחוב דוד המלך. לאחר מכן ממשיכים לרכב עד לטחנת הקמח המפורסמת של מונטיפיורי ואחריה למזרקת האריות. הסיור מסתיים למרגלות שער יפו לאחר שהוא עובר בין היתר מול מלון מצודת דוד ומעל חוצות היוצר.

ישנם אינספור טיולים בירושלים ולרוב כאשר תתעניינו בתחום מול חברה שמפעילה סיורי סגוואי בעיר תוכלו להתעדכן בנוגע למסלולים השונים שמציעה החברה. ישנם טיולים בירושלים שמלבד עלות השכרת הסגוואי והמדריך לא תצטרכו לשלם כסף נוסף, אך ישנם אתרים כגון המוזיאונים השונים שדורשים דמי כניסה.

כמעט לכל אחד

טיולים בירושלים שמוצעים על סגווי מיועדים גם ליחידים, גם למשפחות וגם לזוגות צעירים. הרכיבה על הכלי מותרת מגיל 16 ואינה מומלצת לנשים בהריון. מלבד זאת, כל אחד יכול לעלות על הכלי, בתנאי שהוא שוקל עד 120 ק"ג. ולגבי האטרקציות השונות במהלך הטיול, ובכן, זה כבר תלוי בכם, האם אתם מחפשים מסעדות ירושלמיות אותנטיות או שפשוט בא לכם לסייר בשוק מחנה יהודה, אולי אתם רוצים לבלות יום שלם במוזיאון או פשוט לשוטט בין סמטאות העיר ללא הכוונה או ידיעה מראש לגבי מסלול ההליכה. בכל מקרה טיולים בירושלים תמיד מזמנים לנו הרפתקאות וחוויות מסעירות.