Rate this post

 

העיר ירושלים הינה פנינת תיירות, ארכיטקטורה ואומנות. בין סיור רגלי בעיקר העתיקה ובין סיור בכנסת, תוכלו למצוא עוד שלל אטרקציות בעיר ירושלים: החל ממוזיאונים וכלה במונומנטים היסטוריים.

מה מומלץ בעת סיור יומי בירושלים או טיול בעיר הבירה?

מוזיאון ישראל

המוזיאון הגדול במזרח התיכון, האוצר מאז 1965 אוספים שונים של פרטי ארכיאולוגיה ואמנות. עד כה נאספו כחצי מיליון אוספים במוזיאון. מלבד אוספי הארכיאולוגיה, האתנוגרפיה – יהודית ופולקלור, ויצירות אמנות שונות, במוזיאון נמצא גם היכל הספר, בו כתבי מקרא מן העתיקים בעולם. סמוך להיכל הספר נמצא דגם ירושלים מימי בית שני, המשחזר את אופי העיר ונראותה משנת 66 לספירה. כמו כן במקום נמצא גם גן פסלים ואגף נוער ובו שפע אטרקציות.

הכנסת

בית המחוקקים של ישראל הינו, איך לא – הכנסת. הכנסת הינה משכנו הסופי של פרלמנט ישראל משנת 1966. הכנסת מלבד היותה מונומנט חשוב בתרבות ישראל, הינה פנינה ארכיטקטונית –תוכלו למצוא בה פסיפס ענק, צבעוני ומרהיב, פרי יצירתו של מארק שאגאל, וכן שטיחי קיר המתארים את תולדות העם היהודי. בטרקלין שאגאל ישנו גם העתק מדויק של מגילת העצמאות מימי הקמת המדינה. גם אולם המליאה מעוצב ברוח התרבות היהודית – קירות המקום כקיר הכותל המערבי, וכן צורות הישישבה מדמה את צורתה של המנורה – סמל העם היהודי.
התחנה לחקר ציפורים
בסמוך למשכן הכנסת נמצאת תחנה לחקר ציפורי ירושלים, שמכונה "טבע עירוני" – הודות לעובדה שהיא כמעיין פינת שלווה בתוך העיר הגדולה והומת האדם. המתחם הגדול, כחמישה דונמים כולל בית גידול וכן תחנת תדלוק עבור ציפורים בזמן תקופת הנדידה. ניתן להגיע ולצפות בשלל הציפורים, ולכוח מהמלות העיר לרגע. לחובבי הזאנר ישנה גם חנות ציוד ומזכרות כגון משקפות, מדריכים שונים, חולצות מודפסות, פוסטרים של מיני דורסים וציפורים וכולי.
גבעת התחמושת
גבעת התחמושת הינה מקום הנצחה לציון שחרור העיר ירושלים במלחמת ששת הימים. המקום מתאר את גבורתם של הלוחמים בקרב בגבעת התחמושת, קרב בו הצליחו לוחמי הצנחנים להכריע את האויב הירדני, בדרכו אל הר הצופים. בשיטוט במקום תוכלו עדיין לראות את התעלות אשר שימשו מקום מסתור עבור החיילים, וכן את מבני הגבעה כפי שהיו במלחמה. במקום ישנה גם אנדרטת זכרון ללוחמי גדוד 66, וכן במרכז המקום נמצא מוזיאון , ממש בבטן הגבעה, ובו מונצחים חללי המלחמה – 183 במספר. תוכלו לצפות גם בסרט תיעודי המוקרן במוזיאון.

מידע שימושי: השכרת רכב בירושלים